Não sei se já tive oportunidade de informar que tenho um anjo da guarda negativo, que crismei de Segismundo num momento de inspiração. A qual talvez tenha sido induzida por obscuras forças do Além.
Descobri isso ao tempo em que jogava buraca. O galo persistente ao jogo (esse ou outro qualquer) tinha de ter uma explicação sobrenatural.
Dia sim dia não o Segismundo dá sinal de si. E hoje, consultando o meu misérrimo saldo bancário, descobri que ontem uma Netflix.ComAmsterdam – International havia debitado na minha conta 11,57€.
Sucede que não sou, nem nunca fui, cliente da Netflix; que não dei ordem de qualquer pagamento; que a conta em questão está apenas em meu nome; que tem apenas um cartão, de débito, associado; que não recebi nenhuma chamada telefónica com um código a autorizar semelhante pagamento; e que o cartão em apreço há muito que não é utilizado senão para fazer levantamentos nessas máquinas ATM que dão dinheiro às pessoas.
Inteirado telefonicamente o BancoCTT deste triste sucesso, e depois da troca de impressões surreal que rodeia estas interacções, concluiu-se pelo cancelamento imediato do cartão, a informação de que receberia um outro sem custos excepto uma taxa anual não sei quê (ou seja, não pago nada, salvo o que tiver de pagar) e que teria de me deslocar a uma agência para reclamar.
Assim fiz. E a funcionária que atendeu o “senhor José” (porra, quando foi que a geração mais bem formada de sempre desaprendeu as fórmulas correctas de tratamento?) explicou-me pacientemente tudo o que já sabia sobre a forma como estes débitos se processam, tratou de forma dubitativa a minha história e esclareceu que teria de preencher uma reclamação, que porém requeria uma queixa prévia na PSP. Acrescentou ainda que seria provável que me viesse a ser pedida uma declaração da Netflix certificando não ser cliente.
Informo com assumido orgulho que não mandei a funcionária para o diabo que a carregue, e que pelo contrário a informei supranumerariamente que era o que faltava ir à polícia por causa de 11, 57€ e que ia mazé apresentar queixa no Banco de Portugal.
Treteiro que sou: o problema da queixa à polícia não é o montante, mas a certeza de que não serviria para nada senão para perder tempo e receber passados uns longos tempos uma notificação de que o estrugido ficava a “aguardar a produção de melhor prova”; e do Banco de Portugal, sua função de supervisão, seu tratamento de reclamações, não digo nada, por pudor.
Lembrei-me de escrever à Netflix. E o diálogo com esta empresa, num “chat”, figura abaixo. Quem não tiver paciência para ler pode ir para a parte final, que é o que interessa. E para quem nem isso queira, antecipo a moralidade, em inglês que hoje estou cosmopolita: BancoCTT sucks; Netflix is OK.
You
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My banking account has been charged yesterday with 11,57€, by NETFLIX.ComAmsterdam - International. However, I am not, nor have ever been, a NetFlix customer, and I haven't allowed any payment. My debt card has always been with me, and I don't use it for anything but getting cash on ATM machines. The bank asks for a declaration of NetFlix stating that I am not a customer nor have made any payment. Even though the bank is obviously finding excuses for not refunding, and acting in bad faith etc
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Quime Ni�ovir Netflix
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Thanks for contacting Netflix. How can I help?
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You
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Please read what I have written.
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Quime Ni�ovir Netflix
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my apologies that i can't see all of the details above. can you please tell me more about your concern?
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You
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Again: I've been charged with 11,57€ in my banking account by NETFLIX.COMAmsterdam - International. However, I am not a customer.
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Quime Ni�ovir Netflix
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let me help you with your concern just Please do not click/tap the "Back" button and respond in a timely manner to avoid auto disconnection of this chat.
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Quime Ni�ovir Netflix
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just to confirm that you don't have any Netflix account before, right?
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Quime Ni�ovir Netflix
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Now, let's try to locate the account by payment method where you have been charge,
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Quime Ni�ovir Netflix
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I’ll send a secured form to locate the account, okay?
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Quime Ni�ovir Netflix
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okay
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Quime Ni�ovir Netflix
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please enter the information without a space in between
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Quime Ni�ovir Netflix
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and Please do not click/tap the "Back" button and respond in a timely manner to avoid auto disconnection of this chat.
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Quime Ni�ovir Netflix
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was the charge been take from a card? and if it is a card, can you please provide the last 4 digits?
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Quime Ni�ovir Netflix
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as per checking that there is Unrecognized account link to the payment method you've provided. since this is an Unauthorized charge, we will block the card, cancel the account and have a refund on the last charge. in order to do so, i need your complete name, the cardholder's name the last 4 digits of the card and the preferred email?
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You
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Jose Xxxxx Xxxxxxx xx Meireles Graca, JOSE GRACA,xxxx, *************************
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Quime Ni�ovir Netflix
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let me process it for a moment and i'll let you know once i'm done. just please stay on the chat. ok?
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Quime Ni�ovir Netflix
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Please do not click/tap the "Back" button and respond in a timely manner to avoid auto disconnection of this chat.
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Quime Ni�ovir Netflix
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okay
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Quime Ni�ovir Netflix
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i'm already done processing on it. i'd like to inform you that you may need to change your card numbers that this might have been use outside of Netflix transaction. Refund may take a few days depending on how quick your bank provides it and mostly that it arrives in 8 to 10 business days, and it rarely arrives in a maximum of 30 business days
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Quime Ni�ovir Netflix
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are you still there?
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Quime Ni�ovir Netflix
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Please do not click/tap the "Back" button and respond in a timely manner to avoid auto disconnection of this chat.
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You
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This card has been cancelled today as it has been the object of a fraudulent transaction, but OK, I hope the bank won't pose any difficulties. Thank you.
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Quime Ni�ovir Netflix
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you're welcome
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Quime Ni�ovir Netflix
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that's great
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Quime Ni�ovir Netflix
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is there anything else i can help you with?
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Quime Ni�ovir Netflix
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For future concern, you can check help.netflix.com
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You
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No. Thank you very much, you've been most helpful.
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Quime Ni�ovir Netflix
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you're welcome
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Quime Ni�ovir Netflix
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Thank you so much for your time. Take care always. Bye. you can now click the "End" button on the screen.
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